Dr. Roxane Oberbrunner V
2018-02-15

Blogg kopplat till hemsidan

Bloggar har blivit allt mer vanligt förekommande i Sverige och de allra flesta har eller har någon gång haft en blogg. Tidigare var det vanligast att det var privatpersoner som hade bloggarna där de skrev om sina vardagsliv.

fotboll-blogg

De senaste åren har man kunnat se en annan trend, nämligen att företag själva har bloggar. Ett exempel är spelföretaget Betsafe som har en blogg där Sladjan Osmanagic skriver om allt möjligt som kan vara intressant för den som tycker om spel. På bloggen har de olika intervjuer med idrottsstjärnor, insideinformation och nostalgibilder från evenemang som till exempel Gumball 3000. Det är nytta förenat med nöje. Intressanta intervjuer som ger en inblick bakom kulisserna och roliga notiser är några av de saker de tar upp. Bloggen är även till hjälp för spelaren som kan skaffa sig kunskap om olika lag och hur man bör tänka när man placerar sina spel för att optimera sina chanser att vinna.

Nu för tiden vill nästan alla stora företag ha en blogg. De har förstått nyttan av att kunna kommunicera med sina kunder på ett mer avslappnat sätt. I till exempel de olika reklamerna har företagen bara ett tiotal sekunder för att föra fram sitt budskap. På en blogg kan de i lugn och ro ta upp alla de saker som de tycker är relevanta för företaget. Ett exempel på detta är Adidas egen blogg där de skriver om allt möjligt – både saker relaterat till företaget och andra nyheter. På bloggen ger de tips för hur du kan göra för att uppnå dina mål, och de tar också upp den senaste tekniken. De går in på djupet och tipsar om olika nya trender. Där hittar du till exempel en artikel där de beskriver hur man kan dra nytta av att anamma crossfit-mentaliteten.

Bloggen är kanalen som gör att dessa nyheter får en naturlig hemvist och artiklar som kanske aldrig fått se dagens ljus utan bloggen sprids nu till en miljonpublik.

Categories: Internet